Individuele therapie 

Er zijn van die momenten dat je niet (meer) met de mensen om je heen je angst, pijn,verlangens, negatieve gewoonten of verdriet kunt delen. Dat raakt je en je kunt je geïsoleerd gaan voelen van je vrienden, familie, geliefden. 
De wereld om je heen kun je niet veranderen. Je kunt wél meer grip krijgen op jezelf en hoe jij omgaat met de wereld om je heen. Wij reageren allemaal op onze omgeving en geschiedenis. Vaak is dit onbewust. In therapie krijg je meer inzicht in jezelf en je ontdekt mogelijkheden om anders met situaties om te gaan. Er zullen momenten zijn die je moeilijk vindt maar de ervaring laat zien dat het de moeite waard is. 

 

EMDR

EMDR staat voor ‘Eye Movement Desensitization and Reprocessing’, en is een effectief bewezen behandeling  om nare ervaringen of diepgewortelde nagatieve overtuigingen te verwerken.
Met EMDR is het niet nodig om jarenlang te praten over het verleden.
In een relatief korte tijd wordt, door het stimuleren van het informatieverwerkingssysteem in de hersenen, het natuurlijk verwerkingsysteem geactiveerd.
Hiervoor zijn, na intake en voorbereiding, vaak maar enkele sessies, voldoende.

Heeft u klachten die zijn ontstaan door:
Nare gebeurtenissen en voelt u zich nog steeds gevangen of akelig als u aan er aan denkt. Zijn er momenten dat nare gevoelens zomaar binnen lijken te komen.
Zijn er situaties in uw leven geweest waardoor u (terugkerende of blijvende)negatieve overtuigingen over uzelf hebt die uw leven, teveel negatief, beinvloeden?
Dan is de kans heel groot dat EMDR hierin verlichting kan geven

Problemen die ik in mijn praktijk tegen kom zijn o.a.:

-         Vermijdingsgedrag of herbeleving m.b.t. nare ervaring(en)|
-         Schaamte of schuldgevoelens
-         Depressie
-         Zorgen maken/piekeren
-         Angsten

 

EBT - (Emotie Bewustzijn Training)

Kort programma als ondersteuning bij het stoppen met roken, lichte eetverslavingen en zelfbeeld. Verslavingen raken ons en onze contacten. U kent het wel, opmerkingen en tips om 'gewoon te stoppen met roken/eten' of 'denk niet zo negatief'.  Vaak goed bedoeld maar een gewoonte die zó diep ingeslepen is, kun je niet zomaar loslaten.
Het beeld wat wij over onszelf hebben heeft grote invloed op ons leven. Het bepaald mee hoe wij omgaan met relaties, werk en onze creativiteit. Een zelfbeeld ontstaat door de ervaringen in onze geschiedenis en de waarden die wij daar aan toekennen. Onze geschiedenis hoort bij ons maar hoeft niet onze toekomst te bepalen. 

EBT is een kort intensief programma die u de mogelijkheid geeft om die ‘ingeslepen’ gewoonte aan te pakken. In een paar sessies kunt u ervaren dat u meer ruimte krijgt om op die moeilijke momenten andere keuzen te maken. Dit kan u helpen om uw moeilijke momenten meer onder controle te krijgen. 

We starten met een intake waarin u uw overtuigingen onderzoekt en inzicht krijgt in uw stijl om hier mee om te gaan. Daarna gaan we aan de slag met de EBT. Over het algemeen werken we in drie tot vijf sessies van 45 minuten met EBT. Daarna is er een evaluatieperiode en een afsluitsessie na drie maanden.